Domare 3

Domare 3 

Vi avslutar domarpresentationerna med killen som kommer att representera den svenska domarkåren och garanterat göra ett fantastiskt jobb – Bollnässonen Jocke Tangfelt:

 

Hej på er alla!

Mitt namn är Jocke Tangfelt, jag är 25 år och kommer från Bollnäs, men bor nu mera i Falkenberg.

Vi har alltid haft hund i familjen och man kan säga att jag i princip är uppvuxen med agilityn. Mamma anmälde mig till några tävlingar som jag inte vågade starta men till slut 2007 började min tävlingskarriär med familjens border collie Fellow och efter det så har det bara fortsatt. Jag har deltagit på SM sen dess och har även fått äran att varit en del av landslagstruppen sen 2012 med dvärgpudeln Amiga och tagit bla. SM, NM, EO och VM medaljer. Idag har jag Amiga, border collien Decibel och sheltien Astrid.

2014 tog jag nästa steg i mitt agilityintresse och utbildade mig till domare. En ny utmaning som jag verkligen gillar. 

I mina banor strävar jag efter att uppnå öppna flytiga banor med långa avstånd, bra linjer och fart såklart. Jag vill även att det ska vara utmanande handlingsalternativ som ska gå att lösa på olika sätt. 

Ser fram emot SM 2018 i Sundsvall. Det ska bli en ära att få utmana er med mina banor och att få se Sveriges bästa ekipage på första parkett. 

Hoppas vi ses där! 😃

//Jocke